søndag 27. januar 2008

Ny lakk gjør underverker!


Når jeg først skal bytte motor, må jeg jo fikse enkelte småting. I tillegg må jeg gjøre rent og polere hele motorrommet.
Ny lakk. Det er fint det! Søndag 27. januar ble det noen timer i verkstedet. Blant annet ble kjølevifta (over) for radiatoren, luftfilterboksen (nedenfor), nedre reimhjul på motoren og batterikassa med braketten og holderne på siden pusset og lakkert.

Det ble litt pussing, men de var bedre enn jeg fryktet. litt rustent, selsagt. Men det blir bra! Jeg klarte å finne noe lakk som var helt like den originale lakken på vifta. Men den jeg har brukt er bra nok og er temmelig like originallakken (en slags gulfarge med noe skjær av grønt i, originalt). Den jeg fant er vel noe felglakk av noe slag.



Jeg tok også fram motoren som skal inn i bilen. Den så bra ut. Den skal jeg gjøre rent og bytte over et motorfeste som ble skåret i biter da den ble tatt ut. Så dytter jeg den vel inn!


Det blir fint.




Snart skal motoren dyttes inn igjen. Jeg er heldig som har en makan bil å se etter så jeg er ikke noe å frykte: Dette skal jeg lirke riktig samme igjen!

Ingen kommentarer: