søndag 27. april 2008

Sjeldent syn: 5 tolv'ere på rekke og rad!


Det skjer ikke så veldig ofte, nei. Men søndag 27. april skjedde det faktisk. Hele 5 flotte R12'ere ble stilt opp på rekke og rad for fotografering. Stiling, spør du meg!







Det var en 1973-modell, en 1975-modell, en 1977-modell, en 1978-modell og en 1976-modell - hvis jeg ikke husker helt feil. Det er ikke ofte jeg har sett så mange 12'ere ved siden av hverandre - kanskje med unntak av den gangen disse bilene var nye.


Interessen for 12'ere er nok økende, i alle fall hvis en skal dømme etter de som stilte på CRN's vårtreff på Brandbu. Det var mange 12'ere. Det er også bra biler, lite tull og tøys og de går godt.

Det ble gjort noen "varp" på treffet også. I tillegg ble noen kontakter knyttet og Tor Olav justerte ventiler på Eriks røde 1975-modell. Nå skal motoren renses og kjøres litt, så blir den vel bra. Det er egentlig ganske så flott å ha blit kjent med en ildsjel som Tor Olav som kan det meste om Renault, og han kan veldig mye på R12, R15 og R17.... og litt på andre biler også. Tusen takk for hjelpen! så får vi tro at dette blir bra når jeg har fått kjørt den litt.
































































Nederst ser du målingen av ventilklaringen som visstnok var "som en gammal Ford", og motoren låt visstnok deretter, fortalte unge, kunnskapsrike Renault-Tor som han kaller seg. Ja, ja. jeg tror det, jeg!




























































































































Vel blåst! Og takk for gode vafler, Knut!

Ingen kommentarer: