fredag 1. februar 2008

Ferske bilder av min hvite 1972 Renault 12

Her er noen ferske bilder av min 1972/73 Renault 12. Bildene er tatt rett etter rundvansk utvendig etter 50 mils aktiv bruk de siste 14 dagene.


Bilen går fint. Det er skrudd en del på den siden i september. Jeg har endelig også fått tettet oljelekkasjer fra bunnplugg og noe annet. Det gjenstår nå å få tak i et sett med fine sommerdekk til LM-felgene og så skal jeg justere spissingen, eventuelt skifte bærekuler om det viser seg at det må gjøres. For øvrig har jeg byttet bort en VW-motor med en rekke deler til bilen (nye dekk, etc). God deal!
Dette med den i det siste:

  • Nye drivaksler
  • Tannstang skiftet
  • Batterikassa pusset og lakkert
  • Nye bakhjulslagre
  • Nye skvettlapper bak.
  • Nye utvendige speil
  • Ny bakfanger
  • Høyre bremsekalipper overhalt
  • Nytt setetrekk førersetet (ikke montert)
  • Oljeskift og service
  • Ny simring på motor framme
  • Nye bufferter på støtfangerne
  • Nye blinklys framme og bak
  • Helvask og polering
  • Nye matter bak
  • Ny pedalgummi
  • Litt lakkflikk (gjenstår litt, men er fin nå).



Ingen kommentarer: