onsdag 27. februar 2008

Nytt setetrekk for nydelig tut-og-kjørbil!















Ja, så er min hvite 12'er 1972/73 (bildet) endelig klar for vår og sommer.

I kveld har jeg gjort ferdig førersetet med et nytt setetrekk som jeg fikk overta av Tor Olav. Det ble veldig fint! Men fordi slike trekk er sjeldne, så valgte jeg å putte på igjen overtrekket i lilla (omtrent samme farge som originalen), på både fører og passasjersetet.

Jeg bruker jo bilene mine mye til daglig og da er det jo lurt å ta vare på de flotte originalsetetrekkene til hverdags!

Men når jeg skal på treff har jeg jo tenkt å plukke trekkene på framsetene av. Må jo vise fram bilen, også!
Jeg fikset også litt noe småtteri som stod igjen på lakken. Måtte fikse litt på noe som var forsiktig reparert før en eller annen gang. Det ble bra. men til vinteren skal det punktsveises litt! Men det haster ikke. Det er jo helt ubetydelig!

Så nå er den fin. Ikke noe mer å fikse på i denne omgang på min 1972/73-tolver. Strøken bil nå!

Så får jeg nå se an utover våren: Skal jeg beholde begge mine 2 tolvere eller selge den ene? Tja, si det! jeg har jo kjøpt meg en VW-buss igjen og trenger nok litt cash for å få den i orden også. Men VW-bussen er et langsiktig prosjekt, så vi får nå se.

For øvrig får jeg se om det blir noe småfiks på min røde 1975 (bildet) også. Mulig jeg bytter ut alle dørlåsene slik at jeg får "one-key"- låser til framdører og baklokk. Ellers er det ikke mye skruing på min røde heller. Kanskje fikse litt på ei dør? vi får se. Ikke noe som MÅ gjøres her heller.

Motoren jeg byttet på min røde 1975-modell, fungerer 100 prosent etter 20 mils småkjøring. Bruker ikke ei dråpe vann eller olje! Ikke lekker den noe steder under bilen heller, så langt jeg kan se.

Alt er egentlig bare fryd og gammen, altså!


Ingen kommentarer: