fredag 2. januar 2009

Girkasseskift for min R12

Så er saken "biff": Min 1972-model R12 har fått tilbake sin originale girkasse. Simringer "rund baut" er byttet med nye og nå virker den å være tett og god.

Den originale kassa ble skiftet ut i høst da den lakk olje. Men dessverre: den reservekassa som ble byttet inn var ikke særlig mye bedre. Så derfor ble det full rundskift av simringer i originalkassa. Ny olje har originalkassa også fått, selvsagt!

Så nå er 12-eren klar til bruk igjen, nyvasket og prøvekjørt en lang tur før helgen 10. og 11. januar, og så plassert under presenningen i garasjen i påvente av saltfrie vårveier.

Går det slik jeg håper nå, så skal bilen holde en stund, eller? En vet jo aldri med en gammel bil. Men jeg gleder meg til å kjøre nå - den ha stått i ro i et par måneder inntil nykassa har sluppet inn.

Her er girkassa som ble satt inn igjen i min 1972 R12, originalkassa! Jeg har skiftet en god del på denne bilen nå og jeg tror den er veldig fin stand. Har også plukket av bremsetromler bak for å sjekke - her så alt ut som nytt. for øvrig har bilen trillet bare 65.000 km - så her er mye bil igjen!
Vi ses til sommeren og først og fremst på Brandbu til vårtreffet der. Gleder meg allerede til vafler og kaffe!

Ingen kommentarer: